Friday 19 April 2013

Kehebatan Vitamin E Shaklee


Tahukah anda jenis-jenis vitamin E? Ianya terdapat dalam bentuk alpha, beta, gamma di mana gamma adalah yang paling kurang aktif. Vitamin E yang paling aktif dan yang paling power adalah d-alpha tocopherol. Vitamin E Shaklee adalah dalam bentuk ini!

Khasiat Vitamin E Shaklee:

  1. Menghalang radikal bebas dalam tubuh kita. Radikal bebas akan merosakkan sel-sel badan dan ianya adalah punca kepada pelbagai penyakit seperti kanser khususnya kanser prostat.
  2. Ianya juga akan merosakkan sel yang mana kita akan menjadi tua sebelum usia. Ianya membantu fungsi pembaikan DNA, secara tidak langsung vitamin E adalah sesuai dikatakan sebagai vitamin untuk awet muda.
  3. Vitamin E berupaya mengurangkan kedutan dengan meningkatkan keanjalan kulit dan kolagen.
  4. Vitamin E akan memberi perlindungan kepada sel-sel badan kita yang mana akan membantu kulit, jantung, otot dan sel darah merah dalam keadaan sihat.Bila semuanya berkeadaan baik, kita tidak akan nampak tua dari usia sebenar.
  5. Membantu mempercepatkan penyembuhan luka dan melindungi kulit dari sinar UV.
  6. Membantu mengekalkan kelembapan kulit dan mengelakkan kekeringan, kegatalan dan kulit yang merekah.
  7. Vitamin E shaklee adalah semulajadi, bukan sintetik. Bagaimana ingin mengetahui perbezaannya? Vitamin E semulajadi bermula dengan d-alpha dihadapannya contoh d-alpha tocopherol. Vitamin eEsintetik pula akan bermula dengan dl-blablabla contohnya dl-alpha tocopherol.Sintetik bermakna tiruan oleh itu hindarkan tiruan, ambillah yang semulajadi.
  8. Pengambilan 100iu sehari dapat mengurangkan risiko serangan jantung. Vitamin E shaklee mengandungi 400iu dalam satu kapsul!
  9. Dengan pengambilan sekurang-kurangnya 400iu vitamin E sehari dapat menghalang risiko penyakit Alzheimer. (alzheimer adalah penyakit berkaitan dengan masalah memori-memory lost).
    Tahukah anda jenis-jenis vitamin e? Ianya terdapat dalam bentuk alpha, beta, gamma di mana gamma adalah yang paling kurang aktif. Vitamin e yang paling aktif dan yang paling power adalah d-alpha tocopherol. Vitamin E Shaklee adalah dalam bentuk ini!
    Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di fb Nur Asniza atau sms/whatsapp 018-2546253 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment