Sunday 21 April 2013

Meal Shakes

Hari ini sy nak share citer pengalaman seorang ibu yang mana Mealshakes membantu mengurangkan bronchitis dari anaknya, anaknya kembali sihat dan ceria.

Well, yes, finally we met the 'one' product that suits us best. Shaklee it is. Kawan-kawan yang baca blog saya ni tentu tahu anak saya Irfan is suffering of bronchitis problem which eventually will leads to asthma. Dah banyak produk saya cuba tapi most of it tak serasi dengan Irfan. So, saya bagi Irfan try Mealshake. Mula-mula tu Irfan nampak ada selera makan balik. Sebab before this dia memang skinny and saya masak ape pun dia taknak makan. After few days trying, nampak dia active, tak cepat letih dan tidur malam pun taklar sharp kol 8mlm dah. If not tak sempat nak main2 dengan Irfan dah dia nak tidur.

Then, after that, Irfan demam 2 hari, tapi saya tanya Cery sebab ape dia demam after consume Mealshake, Cery kata, body dia tengah create antibodi tu pasal dia demam tapi teruskan bg Mealshake. 2 hari demam plus dengan batuk asthma Irfan, cukup merisaukan saya. Saya teruskan bagi Mealshake, masuk hari ke-3 Irfan dah tak demam and batuk2 asthma dia terus hilang. Irfan kembali aktif (actually aktif lagi dr biasa..hehe..) dan makan pun nak sahaja. If not, kalau dulu kena asthma attack, dah baik pun taknak makan, minum susu je. Risau Ummi tau..! Sekarang ni, Irfan makan pun dah start with those contain cow's milk. AlhamduLILLAH.

Mealshake ni senang je nak bagi Irfan sbb boleh bancuh dalam susu dia. Sehari sekali, satu sudu teh campurkan dalam susu dia. But, what are the nutrition facts in Mealshake? haaa.. ni diaaa...Shaklee Meal Shakes - French Vanilla


Functions of Meal Shake :

Shaklee Meal Shakes can be used as supplements for added nutritional insurance, delicious between-meal snacks, or beverages with meals. It provides 30% of the Daily Value (DV) for protein and 35% or more of the DVs for 19 essential vitamins and minerals. It is good sources of dietary fiber.

AlhamduLILLAH, Irfan makin sihat dan saya SANGAT bersyukur atas perubahannya.

So, untuk saya, saya cuba Trial Pack Set F consists of 30 tabs of Vitamin E and 90 tabs of Alfalfa. Before this saya ada masalah lenguh2 leher sebab duduk lama depan pc kat ofis tu and bila malam kadang2 saya cepat rasa sejuk (tak kiralar suhu malam tu panas ke ape ke..) dan tidur mesti selimut dan pakai socks. Kadang2 rasa lenguh sangat especially dari pinggang ke kaki (maybe ni sebab saya lahirkan Irfan secara Csect). Bila dah lenguh2 tu mulalar badan pun cepat letih. Kalau Irfan tidur kol 8mlm, setengah jam lepas tu saya pun tidur. As if like rehat panjang tapi rasa macam tak cukup je.

Lepas tu bila dah baca segala testimoni and recommendation kat blog Cery, tu yang beli set F ni. AlhamduLILLAH, lepas a week consume those two vitamins, hilang dah lenguh2 kat leher ni, badan rasa ringan, mood pun tak swing (eheks..!), dan yang paling best malam takde rasa sejuk2 lagi. Sekarang ni time tidur socks tah ke mana, selimut dah tak guna dah. Tidur pun dalam kol 10 ke atas. So, ada masa lebih nak buat keja2 rumah. Lepas ni ingat nak continue Set F tu and add-on VitaLea laks..

Pada saya harga vitamin2 ni berpatutan. Sangat berbaloi sebab boleh beli online, payment online dan tunggu je barang2 tu sampai. Sangat mudah dan jimat masa, tenaga dan duit. So, this is the beginning of our healthy and happy life .. InshaALLAH.


credit to: Kak Cery & ComellMall


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Bg yang kekangan kewangan, jgn risau...promo bln April mmg SpeCiaL punye!!!
boleh pm @ sms 018-2546253...(boleh booking dulu..cepat..sementara stok masih ada!!)

No comments:

Post a Comment