Monday 27 May 2013

GLA, Alfalfa, Omega Bantu Kehamilan Penghidap PCOS

Penghidap PCOS yang berjaya hamil? ALhamdulillah, itulah jika kita usaha tanpa jemu, akhirnya rezeki akan datang jua. Ramai yang menjangkakan pesakit PCOS susah untuk mendapatkan anak namun kuasa Allah tiada siapa boleh melawannya.

PCOS ini adalah singkatan kepada Polycystic ovary syndrome. Dengan bahasa mudahnya adalah berlaku bila hormon wanita tidak stabil. Ia akan mengganggu perjalanan period anda dan lebih buruk juga akan mengganggu penampilan anda.


Kesan-kesan PCOS kepada penghidapnya:

  • Hormon sex menjadi tidak stabil.Kebiasaannya ovari mengeluarkan sejumlah kecil hormon lelaki iaitu androgen.Tapi penghidap PCOS akan mengalami lebihan hormon lealki dan ini menyebabkan perjalanan haid terganggu, tumbuh jerawat dan bulu-bulu yang tidak dingini.
  • Untuk kes yang lebih teruk, penghidapnya mungkin akan terkena kencing manis. Ini kerana badan menghadapi masalah menggunakan insulin, makanya gula dalam darah akan meningkat. Ia seterusnya boleh meningkatkan peluang pengidap PCOS mengalami diabetes.

Symptom PCOS

  • Jerawat
  • Berat badan naik mendadak dan susah turun
  • Lebihan rambut dimuka dan badan.
  • Rambut gugur
  • Period yang tidak teratur
  • Kesuburan terganggu. Ramai penghidap PCOS akan mengalami kesukaran untuk mendapatkan anak.
  • Tekanan.

Sukar untuk diramalkan ujian yang perlu dihadapi oleh mereka yang menghidap PCOS, namun ternyata usaha yang berterusan mungkin boleh membantu. Happy bila dengar ada pesakit PCOS yang telah berjaya hamil walaupun menghadapi pelbagai kesukaran mulanya. Kita tengok testimoni beliau.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alhamdulillah......Alhamdulillah...Alhamdulillah....
Selama ni sy hanyalah pembaca setia SGL, namun hr ni sy nk berkongsi cerita dgn semua kngkawan d'sini...
Sy mengandung 4mgggu, walaupun sy disahkan PCOS. Period sy regular, namun berat bdn yg b'tmbah m'gngu thp k'suburan sy. Sy t'pksa m'ngambil clomid + metmorfin ats nsht Pakar O&G. Sy xhbis lgk consume GLA +Alfalfa+Omega...dan utk pngetahuan semua pembaca jg, sy br menjalani operation pd November 2012 yg lalu krn "ectopic pregnancy". Alhamdulillah, t'gerak hati nk cuba Shaklee ni ats nasihat Norliza Ibrahim, sy mula consume Shaklee 1 Jan 2013, smlm sy check UPT +ve. last period sy 25 Disember 2012...Ya Allah syukur.. sgt2. Kpd yg m'ngidap PCOS spt sy, In Sha Allah ada jln nya, Usaha+Doa+Ikhtiar...:)
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Utk pertanyaan/konsultasi dan pesanan produk,hubungi saya di:

sms/whatsapp : 018-2546253 (asniza)
Email: asnizatm@gmail.com
Fb: Nur Asniza

No comments:

Post a Comment